Добре дошли в първия пазарнопсихологичен институт в Германия
От 70 години ИНСТИТУТЪТ ЗА ПАЗАРНА ПСИХОЛОГИЯ МАНХАЙМ подкрепя и консултира своите клиенти с изследвания в областта на пазарната и рекламната психология. 1949 г. д-р Бернт Шпигел започва в психологическия институт на Икономическия университет в Манхайм с методи за изследване на рекламната психология и полага основите на Института за пазарна психология.
През 1972 г. д-р Герт Гутяр придобива института. През следващите десетилетия институтът многократно интегрира нови изследователски подходи от основните изследвания и разширява своето методологично портфолио, за да работи винаги на най-новото ниво на психологията за своите клиенти.
Една водеща идея беше и остава до днес последователната интеграция на качествени и количествени изследователски подходи.
"Не можехме да се задоволим просто да броим единици поведение: нашият амбиция беше да уловим комплексни преживявания емпирично.
Често твърденият противоречие между статистиката и феноменологичното богатство беше така да се каже от самото начало на нашата работа преодоляно, защото именно синтезата на двата подхода ни се стори като истинската задача." Пол. Ф. Лазарсфелд: Безработните от Марийнтал (1929-31)